Powered By Blogger

viernes, 16 de diciembre de 2011

El Nadal és dels nens

Aquests dies vas pel carrer i pots observar als nens com estan il·lusionats, com aquests escriuen la primera carta al Pare Noel, o com observen bocavadats les llums de Nadal.
A la meva ciutat o petit poble, les llums ja veren ser iluminades, les van iluminar uns essers molt estimats, aquets esser són els Minairons, si senyors els essers petits de les montanyes, cada any ens venen a fer la mateixa visita. Ens fan dues visites, i les dues són per Nadal, la primea de tota per la iluminda i l'última va dirigida als més petits de la casa, ja que ens ajuden a fer cagar el Tió del poble.
El Tió de la Seu és especial, és un Tió que ja l'havia fet cagar el meu germà, el meu pare,i fins i tot el meu padrí. Nois el Nadal ja està aqui.

Avui he rebut una trucada inesperada, el meu cosí m'ha trucat i m'ha informat que ja està alimentan el seu tio i que el té ben tapat amb una manta. M'ha dit que ahi per sorpresa el Tió li va donar una xocolatina, la qual és va trobar per sorpres a l'arribada de l'escola.
M'ha informat i ha destacat que ahi a la seva escola van rebre la carta, una carta que ja quan jo era ben petita esperava amb moltes ganes, aquella carta deia" Estimats nens i nenes de l'escola, com ja he vist aquest any us heu portat molt i molt bé, com ha de ser. Doncs bé la propera setmana rebreu una visita molt especial. Atentament Noel." el meu cosí està molt content  i m'ha dit que ha comprat una bufanda per el Pare Noel, perquè segons ell:allà on viu i fa molt i molt fred.
No solament espera el Pare Nada sinò que ja m'ha informat que la carta als Reis d'orient està enllestida i que els vindra a rebre a casa meva.
Aquest fet m'ha fet memòria de la meva etapa Nadalenca com a infant, aquells temps eren ben diferents, recordo la nit de la cagada de Tió la mateixa nit de l'arribada del Pare Noel, o la nit més important que s'iniciava anant a veure els Reis d'orient i entregant la meva carta, que com cada any començava "Estimats Reis d'orient aquest any he estat una bona nena" i la nit finalitzava deixant tres gots de llet i unes quantes galetes i no podia faltar l'aigua i la palla per els camells, que aquella nit tenien i tenen molta feina.
L'endemà al mati era especial i així conntinua, obrin els regals i avui eb dia observant com els més petits de la casa següeixen els teus pasos i obren els regals amb gran alegria.

Bon Nadal a tots i disfruteu d'aquestes festes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario